
EI kompetens 4 – Beakta känslor
Beaktande av känslor är förmågan att använda känslomässig information som ett stöd för att ta kloka beslut.
Beaktande av känslor är förmågan att använda känslomässig information som ett stöd för att ta kloka beslut.
Autenticitet handlar om att öppet och effektivt uttrycka sig själv, stå för sina åtaganden och uppmuntra andra att göra detsamma.
Medvetenhet om andra är en förutsättning för att kunna skapa en empatisk miljö där människor känner sig inkluderade och sedda.
Självkännedom är en kritisk kompetens för att kunna bidra till en sund och kreativ arbetsmiljö. Du behöver börja med dig själv.
Emotionell intelligens kan översiktligt beskrivas som medvetenhet om sig själv och andra.
Dessa två storheter kan i sin tur delas upp i 6 tydliga kompetensområden.
Emotionell Intelligens (EI) är förmågan att uppfatta, förstå och hantera känslor hos sig själv och andra. Denna förmåga är lika viktiga som ditt intellekt (IQ) när det kommer till att skapa framgång och välmående i ditt yrkesliv och ditt privatliv.
SDI-handledardag 2022 – anmälan är nu öppen. Varmt välkommen till 2022 års handledardag för dig…
Varför investera i emotionell intelligens? Jo, för att emotionell intelligens går att utveckla (det är…
En exklusiv utbildning för dig som är SDI-handledare. Atoll har tillsammans med Robert Brederman från Highlights skapat…
En exklusiv utbildning för dig som är SDI-handledare Atoll har tillsammans med Anna Tebelius Bodin…